בשיעורי ספרות בכיתות ז' נדרשים התלמידים ללמוד בלדות סקוטיות עממיות שנוצרו באירופה בתקופת ימי הביניים. במשך השנים שאני מלמדת את הנושא, נהגתי להציג מבוא קצר על הנושא בליווי תמונות בכיתה.
ליקטתי עשרות תמונות מספרים שונים ,דפי עבודה ומידע. בזמנו התלמידים עבדו בקבוצות למידה בכיתה כאשר כל קבוצה עסקה בנושא אחר כמו למשל: חיי הפנאי של האביר, חיי האהבה של האביר, שבועת האביר, נופים באנגליה ובסקוטלנד, החיים בטירה בימי הביניים, הטרובדורים. התלמידים ענו על שאלות בדפי עבודה שהוקדשו לכל נושא תוך העזרות בתמונות. בסיום התהליך כל קבוצה הציגה את הנושא שעבדה עליו לשאר הקבוצות.
לאחר שהתחלתי להשתמש בכלים טכנולוגיים במהלך ההוראה, העליתי משימות מקוונות בנושא באתר שלי. "במעגל הספרות".(רצוי לפתוח את הקובץ: "העולם בו צמחה הבלדה העממית") התלמידים הגישו את עבודתם לבדיקה. כבר לא היה לי צורך להתרוצץ בין הכיתות בליווי קלסר התמונות והמשימות. יכולתי להעלות סרטונים ולהגיע לאיורים אותנטיים מכתבי-יד מתקופת ימי הביניים אשר הועלו באינטרנט.
עתה, במסגרת ההשתלמות "חושבים מחוץ ללוח" נחשפנו לכלי הטכנולוגי המכונה screenr, המאפשר להקליט צילום וקול בצורת וידאו . הוא מוגבל לסרטונים באורך 5 דקות בלבד. ניתן לעשות בו שימוש כאשר רוצים ליצור סרטון לימודי קצר וממוקד בשיטת ה"כיתה ההפוכה".
החלטתי שהפעם אצור סרטון קצר שבו אציג דמות אחת בלבד אשר חוזרת במספר רב של בלדות עממיות והיא דמותו של -האביר שכן, הבלדות, כמו כל יצירה ספרותית, משקפות את החומר האנושי והתרבותי שבתוכן הם התהוו.
לאחר הכנות חוזרות ונשנות התלבטויות בנושא תכניה של המצגת ולאחר מכן הקלטות חוזרות ונשנות, הצלחתי ליצור את הסרטון. זהו סרטון בראשיתי. הוא עדיין בוסרh, ניתן לשדרג ולשפץ אבל בכל זאת יש בו משהו....
אז הנה הקישור לסרטון.http://www.screenr.com/lTF7
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה