איפיון צורך פדאגוגי וייזום פתרון מבוסס טכנולוגיה
הבעיה והצורך הפדאגוגי לתהליך הוראה-למידה:
קושי פיזי,שחיקה ושיעמום של המורה במהלך הקראת יצירות ספרותיות במספר רב של כיתות במהלך יום הוראה או שבוע הוראה.
הגורמים לבעיה: במסגרת הוראת הספרות מתבקש המורה להקריא לפני תלמידיו סיפורים ושירים.
מכאן המורה אמור לחזור שוב ושוב על הקראת אותה היצירה בכיתות שונות במהלך שבוע או יום עבודה. מספר הכיתות להן מחוייב מורה לספרות בחט"ב הן רבות וזאת מכיוון שמשרד החינוך מעניק רק 2 ש"ש להוראת המקצוע. מורה שרוצה לעבוד במשרה מלאה צריך ללמד לפחות ב-10 כיתות על מנת שיגיע להיקף משרה מלאה. (במידה והינו מורה מקצועי בלבד ,אינו נושא תפקידים ומלמד בחט"ב )
הקראה חוזרת על אותן יצירות מקשה פיזית על המורה (בעיות במיתרי הקול) ואף גורמת לשיעמום ולעיתים יוצרת חוסר עניין אצל המורה דבר שעלול להשפיע גם המאזין-התלמיד. כדי לעניין את התלמיד על המורה להיות כשחקן על במה (לא רק בסיטואצית ההקראה) והמורה לא תמיד נתון במצב הרוח המתאים לכך (שחיקה? ייתכן!) במהלך שעות העבודה העמוסות.
הנכתב כאן מוצג בעיקר מנקודת מבטו של המורה (מותר להיות קצת אגואיסטיים?) אך מתייחס גם
לתלמידים שהם הצד השני של המתרס המושפע מהלך הרוח של המורה ומכוחותיו האנרגטיים.
למרות שניתן לפתור את הבעיה באמצעים טכנולוגיים, במערכת החינוך לא נעשים צעדים להתמודדות עם הבעיה שאינה כה מורכבת.
הפתרון: הפקת יצירה ספרותית דיגיטאלית אינטראקטיבית (עצם למידה) שתעמוד לרשות התלמיד בכל עת.התלמידים יוכלו לראותו בסמארטפונים שלהם.. הטקסט האינטראקטיבי יציג באופן חווייתי את הסיפור/שיר באמצעות תמונות, סרטים, מוסיקה, מילון שיאפשר לבדוק את המילים הקשות בטקסט, הקשרים בינטקסטואלים לטקסטים ספרותיים אחרים,קישורים ליצירות אומנות, כלומר רבדים,רבדים של משמעויות -חוויה לימודית !

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה