המהפכה הוירטואלית בחיי באה לידי ביטוי ב:
1. קניות של מוצרים דרך אתרים ברשת.
2. חיפוש מידע לצורכי הוראה ולימודים כמו: שימוש בספרים דיגיטליים,
אתרי מידע שונים.
3. בידור ופנאי : צפייה בסרטים שהורדו מהרשת, צפייה בבלוגים של אומנים מרחבי העולם.
שלוש דוגמאות לשינויים מהותיים תוצאה מהמהפכה הוירטואלית בבית הספר:
1. תוכנת משו"ב בית ספרית שמשקפת את מצבו הלימודי וההתנהגותי של התלמידים ומאפשרת דו-שיח עם התלמידים מורים והורים מעבר לשעות הלימודים.
2. אתר לימודי ( במעגל הספרות ) שאני מנהלת ומעלה בו משימות מקוונות לתלמידי. המשימות הן א-סינכרוניות ומתבצעות בזמנם החופשי בבית. האתר הינו פלאטפורמה המאפשרת חשיפה ושיתוף של דברים הנעשים בתחום הדעת מבחינת ההוראה וחשיפה של תוצרי התלמידים בעקבות ההוראה.
3. תופעות שליליות בעקבות המהפכה הוירטואלית : התלמידים מקצרים תהליכים:מצלמים מהלוח את הכתוב באמצעות אייפונים במקום להעתיק למחברות. משתמשים באייפונים כמקורות העתקה במבחנים .(העתקה תמיד היתה רק השיטה השתנתה)
החזון של קן רובינסון
ההרצאה של קן רובינסון מרתקת. אני מסכימה כמעט לכל דבר שהוא אמר. בית הספר מתנהל באפן מיושן, הוא מתקשה להענות לצרכים האישיים ולכישרונות של הייחודיים של התלמידים. הציונים הם קנה המידה הכמעט בלעדי על פיהם נמדדים התלמידים. ניטלו מבתי הספר המקצועות שמפתחים כישורים יצירתיים ויצרנים כמו: מלאכה, כלכלת בית, חקלאות ושאר מקצועות עמלניים .עובדה זו מותירה תלמידים מתוסכלים כיוון שהם אינם מסוגלים לעמוד ברמה מסויימת של הישגים כמותיים שרק הם נדרשים מהם. רובינסון טוען ש"חברה אנושית תלויה במגוון של כישרונות לא בתפיסה יחידנית של יכולת". לטענתו ,צריך "להבנות מחדש את התפיסה שלנו לגבי יכולות ואינטלגנציות".
הלמידה מבחינתו משמעותית רק אם היא נובעת מתשוקה פנימית אמיתית. טוען שצריך לעבור ממודל תעשייני של חינוך שמבוסס על ליניאריות , מוסכמות וקיטלוג של אנשים למודל חקלאי שיגרום לפריחה אנושית . תהליך אורגאני שבו רק צריך ליצור את התנאים שבהם האדם יתחיל לפרוח.
היי אורית.
השבמחקמעניין שאת מתייחסת לצילום הלוח במקום להעתקה כ"קיצור דרך". אני מעודד את התלמידים שלי לעשות זאת, כך אני חש שהם יכולים להיות יותר פנויים אלי בשיעור.